woensdag 17 september 2014

Quilters in de dop..!!!..; 0)

Hoe leuk is dit !!!..; 0)
Groep 7 van de Vrije school uit Zutphen...kwamen vandaag onder leiding van hun docentie textiel Sabine Ijsseldijk in groepjes in de winkel ..om stofjes uit te zoeken
Iedereen mocht een fq kopen...


Sommigen waren snel klaar ..maar er werd ook zorgvuldig uitgezocht!!!!....

er werd samen ingekocht.. en die stofjes werden zorgvuldig op elkaar afgestemd..en met overleg aangeschaft...; 0)

En zo te horen zijn de tafelkleedjes van moeder of oma niet meer veilig...; 0))


Heerlijk ..wat was het leuk !!!  Al dat enthousiasme ...en natuurlijk petje af voor de juf !!!!
 Toen nog even op de foto !!


op school worden de stofjes geknipt en geruild zodat ze verschillende soorten krijgen en dan wordt er een patchwork etuie gemaakt...

Van de resultaten worden we tzt op de hoogte gehouden..!!!
Wat heb ik genoten..super gezellig ..; 0))
en Sabine..ik vind je een kanjer van een juf !!!!!!

Gerda...; 0))

14 opmerkingen:

marianne zei

Leuk toch !!!

Unknown zei

Nou ik ook.
Ben benieuwd naar de creaties.

Unknown zei

Dat de juf een kanjer is bedoel ik dan. :-)))

Judith zei

Wat een SUPER JUF! En nu maar hopen dat hier een zaadje geplant is zodat deze dames, mannen het straks van ons overnemen! Helemaal enig, ik hoop ook de creaties ooit te zien. fijne dag vandaag

Ineke M zei

wat geweldig he
dat gun je toch ieder kind, zo,n vrije school,!!
groetjes Ineke

Annelies zei

Zo mogen er heel veel juffen zijn !

Else zei

Nou Annelies daar ben ik het helemaal mee eens!! Helemaal SUPER dat zou meer moeten gebeuren.

Marja zei

Leuk,
Misschien is er bij jullie een quiltster geboren gisteren!


Groet,

Floor zei

Wat een heerlijke school is dat, met een fantastische juf!
Wie weet zijn er straks kinderen bij die de smaak te pakken krijgen.
Prachtige kinderen trouwens!

Berna zei

Wat een heweldig initiatief van die juf! Laat eens 25% het quilten oppakken dat zou toch super zijn? Ik ben erg benieuwd naar de resultaten.

Marguerite zei

Super idee van de juf.
Heb op school ook wel crea meegeholpen. Kregen de kinderen allemaal oude zooi. Ze deden de draad in de naald zo aan de klos kwam niet in ze op een draadje af te knippen. Ze zien thuis niet zoveel naaiende moeders of oma's. Ben reuze benieuwd wat ze allemaal gemaakt hebben...

quilting Jeannet zei

Leuk hoor, echt weer iets voor een vrije school.

quiltsathome zei

Wat Enig !!
Ik heb ook een keer op een basisschool een verhaal mogen houden over quilts en had een koffer mee met wat ik gemaakt had !

Anoniem zei

Ja echt heel creatief! Sabine heeft ervaring met Quilten ; zo leuk dat zij dat deelt met de kids! Ben benieuwd naar het kunst quilt werk..veel plezier met het creeren daarvan !